Povestea lui Sorin Oancea: onesteanul care a devenit director de animaţie la Disney | Onesti Video

Mobile Menu

Onesti Video

Povestea lui Sorin Oancea: onesteanul care a devenit director de animaţie la Disney

30.12.13
„Îmi amintesc şi acum senzaţia incredibilă pe care am avut-o când am văzut pe ecran primul caracter animat de mine. Mă simţeam ca Dr. Frankenstein: «Uite! Se mişcă. Trăieşte! Are viaţă!»“, mărturiseşte Sorin Oancea, românul care s-a încăpăţânat să renunţe la cariera de inginer de nave şi pe care soarta l-a purtat către copilăria fără sfârşit a studiourilor Disney.

Sorin Oancea este unul dintre numeroşii români ale căror nume apar pe genericul producţiilor Disney. Mai mult de atât, Sorin Oancea este românul care a refuzat compromisurile şi a ales să facă în Australia ceea ce a nu a putut face în România.  Sorin Oancea este director de animaţie, regizor şi scenarist, iar de-a lungul timpului a dat viaţă zecilor de personaje din producţii precum „Buticul lui Minnie/ Minnie's Bow-tique“, „Duck Dodgers“, „FARMkids“, „Clubul secret al milionarilor/ Secret Millionaires Club“ şi „Gisele şi Echipa Verde/ Gisele and the Green Team“.

Drumul către animaţie, un drum anevoios   A copilărit în Oneşti, judeţul Bacău, un loc în care se întoarce mereu cu drag, iar amintirile din lungile escapade au fost păstrate la loc de cinste de cel care odinioară obişnuia să transforme micul orăşel într-un spaţiu nelimitat de joacă. „Dincolo de clădiri şi blocuri, în câteva minute puteam fi pe un drum de ţară, pe râurile sau dealurile din jur. Amintirile par absolut idilice acum, după decenii. Cele mai mari aventuri le trăiam în vacanţele petrecute la bunici. Era o viaţă diferită acolo, eu şi fratele meu ne sălbăticeam în cel mai scurt timp“....Adevarul
FOTO animationmagazine.eu

0 Please Share a Your Opinion.:

Trimiteți un comentariu